מה הרגשת כשהודיעו לך שמתחילים ללמוד מהבית?
הדר, כיתה ו': "היה לי ממש קשה, הייתי מאוד מאוכזבת מכיוון שלא ממש אהבתי את הלמידה מרחוק, אהבתי יותר לבוא לבית הספר ללמוד שם פיזית ולראות את החברים פנים מול פנים ולא במסך".
נועה, כיתה ו': "הרגשתי בהלה, לא הבנתי מקרה, מה רוצים ממני, מה זה הזום הזה ואיך זה עובד, הייתי מעדיפה ללמוד עם החברים בכיתה, ולא כל היום מול המסך".
אורי כיתה ד: הייתי עצובה, לא רציתי ללמוד מול המסך, רציתי להיפגש עם החברים בכיתה פנים מול פנים. לא אהבתי ללמוד מהבית, רציתי להיפגש עם החברים בכיתה, ולא מול המסך.
רעות כיתה ו': הרגשתי עצובה בגלל שלא נוח ללמוד מהבית, יותר קל ללמוד בבית הספר עם החברים, ושאת מול המורה ולא מולה במסך.
מה לא אהבת בזום?
הדר: "את הרוב. לא אהבתי את זה שיש תקיעות כל הזמן, שיש בעיות בזום, שקשה יותר להבין את החומר שהמורה מנסה ללמד…
נועה: לא כל כך אהבתי כי לא הבנתי את החומר, היה לי קשה, המורה לא באמת יכולה להיות איתנו ולהסביר לנו, היא מסבירה דרך הזום, ולפעמים יש גם תקיעות וכו'.
אורי: החיסרון בזום היה שקשה להסביר את החומר, שיש תקיעות לפעמים.
מה היה הקושי הכי גדול שחווית בלמידה מרחוק?
הדר: הקושי הכי גדול שהיה לי בזומים זה להיכנס לזום ולמשימות, כי בבית הכל מגרה אותך, את לא באמת רוצה לשבת מול המסך, את רוצה לראות טלוויזיה, להמשיך לישון וכו'.
נועה: לא ממש הצלחתי ללמוד, לפעמים, זה תלוי בנושא, יותר הבנתי כשהיא נתנה דפי תרגול וכאלה, ולא שהיא הסבירה במהלך השיעור.
מה לדעתך היה החיסרון בזום?
הדר: החיסרון היה שאי אפשר להיפגש עם התלמידים, שיש תקיעות, שקשה יותר להבין את החומר.
רעות: לא אהבתי, כי יותר קשה להבין את המורה, ואת המשימות שנותנים. לדעתי החיסרון בזון שיכול להיות בעיה באינטרנט, ולא נבין את המורה, ושרואים את החברים רק במסך ולא פנים מול פנים. וההיתרון בזום זה שאפשר לקום מאוחר, ושהמורה יכולה להשתיק אותנו אם אנחנו עושים רעש.
מה לדעתך השינוי הכי גדול שהתחולל בבית הספר?
הדר: אני חושבת שהשינוי הכי גדול היה עניין המסכות, כל הזמן אנחנו עם מסכות, הייתה תקופה שגם בחוץ היינו איתם
נועה: ההיתרון בזום הוא שאפשר לישון עד יותר מאוחר, שלא צריך להתלבש ויש גם יותר זמן בבוקר כי לא צריך לעשות את כל ההליכה לבית הספר והחיסרון הוא שיש ילדים שיותר קשה להם ללמוד בזום, ושיותר קשה להם להבין את החומר, ושיש תקיעות וכל מני תקלות..
רעות: עניין הבידודים והמסכות. כל מאומת לקורונה שאני נמצא לידו אני צריכה להיכנס לבידוד, ולשים כל הזמן מסכה, גם בחוץ, וזה נהיה כבר בלתי נסבל.
אהבת ללמוד בקפסולות?
הדר: קצת, כי זה יכול להיות נחמד שיש מעט ילדים, פחות רעש. המורה נותנת יותר יחס , קצת יותר אישי אבל זה עדיין לא היה וואו.
נועה: לא כל כך, אני מעדיפה ללמוד בכיתה שלמה עם כל החברים. החיסרון הוא שחלק מהחברים לא איתך, ושאולי החברים היותר טובים שלך בקפסולה השנייה.
אורי: אהבתי שאנחנו כיתה יותר קטנה, ושלמורה יותר קל להסביר את החומר ולא אהבתי שהיו לי גם חברים בקפסולה השנייה שמאוד רציתי להיות איתם.
רעות: כן, אהבתי ללמוד בקפוסולת, אהבתי שיש פחות תלמידים ושיש פחות רעש, שהמורה נותנת יותר יחס אישי וככה גם אפשר להבין יותר את החומר. לדעתי החיסרון היה הוא שאנחנו לא מאוחדים עם כל הכיתה, ולפעמים יש חבר שאתה רוצה להיות איתו אבל הוא לא איתך.
אשמח לדעת איך אתם הרגשתם
מהסקר הקצר שערכתי אפשר לראות שלהרבה ילדים התקופה הזו היתה לא קלה בכלל, אשמח אם גם אתם תענו על השאלון שיצרתי, איך אתם חוויתם את הקורונה, ואפרסם את סיכום הדברים שלכם בהמשך.
ענו על הסקר




