מאת: אלון קופר ותומר קלנטרוב
במסגרת הפעילות של "open city" כל כיתה מחולקת לשלוש קבוצות, שתי קבוצות הולכות לבתי ספר אחרים וקבוצה אחת נשארת בבית הספר להעביר את הפעילות. בפעילות יש משחק הכרות, במשחק הכרות הילדים מתחלקים לחמש קבוצות ובכל קבוצה יש שני מפעילים מבית הספר. במשחק אתה צריך להטיל את הקובייה ולענות על שאלה, לדוגמא: "מה המאכל האהוב עלייך". לאחר מכן הילדים מתחלקים לשש קבוצות והולכים לתחנות שונות, בכל שמונה דקות הילדים מחליפים תחנה. חשוב לציין שהתלמידים לא יספיקו להיות בכל התחנות. התחנות בנושא לשון והמטרה של התחנות היא ללמוד בצורה כיפית ומעשירה וכמובן גם להכיר את הילדים החדשים.
בכתבה הזו ניתן לכם שתי זוויות של ילדים שהשתתפו ביום הפעילות: זווית אחת של ילד שהלך לבית ספר אחר וזווית אחרת של ילד שנשאר בבית הספר שלו והעביר פעילות.
תומר שהלך לבית ספר אחר
הלכתי עם הקבוצה שלי לבית הספר "פרחי המדע", ברגע שאני והקבוצה הגענו קיבלנו קבלת פנים יפה מאוד. כאשר נכנסנו לבית הספר המארח הושיבו אותנו במעגל עם ילדים מבתי ספר אחרים ועשינו סבב של שמות של כל אחד.
בזמן הסבב המדריכה, שהיא בעצם אחת המורות בבית הספר, רשמה על מדבקה את השם של כל אחד מהילדים ושמנו את המדבקה על החולצה. לאחר מכן עשינו פעילות שצריך להגיד מספרים מאחד עד מאה ואסור לתאם מראש מי אומר ואסור שהילד שלידך יאמר אחרייך מספר. לאחר כמה ניסיונות שכשלו ביקשו מאתנו להבין מה בעצם גרם לנו לא להצליח.
אחר כך כל ילד קיבל פתק עם מילה ואז התחלקנו לקבוצות ונתנו לנו שתי משימות: אחת היא לגלגל כדור למרחק של שני מטר בלי לגעת בו ונתנו לנו חומרים בשביל זה, השנייה היא להכניס לתוך בלון מנופח מקל חד ושהוא יצא מהצד השני מבלי שהבלון יתפוצץ.
לאחר מכן שני ילדים לקחו אותנו לסיור בבית הספר ונתנו לנו ללטף ארנבים קטנים וחמודים.

אלון שנשאר בבית הספר שלו
קיבלנו את ילדי בכור לוי ופרחי המדע בברכה, הסברנו להם מה יהיה והתחלנו. בהתחלה היה מוזר לעשות הכרות עם ילדים שאנחנו לא מכירים אבל אחרי זמן קצר מתרגלים ומכירים ילדים חדשים שאולי יהיו אתכם בחטיבה. לי החוויה הייתה מאוד כיפית ומעניינת, אני עברתי ארבע קבוצות מתוך השש וכל פעם הופתעתי לגלות ילדים שונים.
לסיכום ההיכרות עם הילדים החדשים ופעילות הגיבוש היתה ממש נחמדה ויצרה אצלנו ביטחון בנוגע למעבר לחטיבה, כי בטוח שאנחנו נכיר מישהו מהילדים שפגשנו היום. אנחנו ממליצים לכל בתי הספר לעבוד במתכונת דומה כדי להקל על התלמידים במעבר.
בהצלחה




